În cele 8 luni de zile de când sunt primarul dumneavoatră una dintre cele mai importante preocupări ale mele, este executia lucrării Captare, Tratare și înmagazinare a apei (POTABILE) in Sebeșu de Sus. Un proiect esențial pentru comunitate și așteptat de foarte mulți ani.
– În 2014 s-a finalizat Proiectarea lucrării de Captare, tratare si înmagazinare a apei în Sebeșu de Sus;
– În 17 Ianuarie 2018 a fost incheiat Contractul de finanțare cu AFIR (fonduri europene);
– În 22 Noiembrie 2019 a fost semnat Contractul de executie a lucrării cu SC TRANS GROUP AGAPIA si SC DUMET SRL, avand termen de executie 22 Ianuarie 2021, in valoare dr 2.901.547,40 lei fără TVA;
– În 06 Iulie 2020 s-a emis ordinul de începere a lucrărilor
– In perioada 06 Iulie-17 Noiembrie 2020 s-au executat lucrări in proporție de 40%;
– Din 17 Noiembrie pana in 15 Martie au fost sistate lucrările pe timpul iernii, conform legii construcțiilor;
– In 22 Ianuarie 2021 expiră termenul de executie, prin urmare s-a semnat actul adițional nr 2 la contractul de execuție cu prelungirea acestuia până în 22 Iulie 2021 (NU a fost niciodată termenul de 1 Iulie lansat pe piața, iar acest lucru se poate verifica din comunicările publice și prin documentele oficiale)
– În 19 Februarie 2021 s-a depus cererea de plată către finanțator (AFIR) – în perioada ianuarie 2019 – februarie 2021 nu s-a depus nicio cerere de plată către finanțator;
– In 23 Martie 2021 experții și responsabilii AFIR au realizat controlul fizic al lucrării;
– In 13 Aprilie 2021 s-a adoptat bugetul local;
– In 28 Aprilie 2021, ca urmare a controlului, au fost virați banii către primarie, făcându-se plata către executant;
– In 18 mai 2021 s-au reluat lucrările la captare;
– În prezent lucrarea este executată in proporție de 60%;
– 15 Septembrie 2021 este termenul final de executie. Execuția lucrărilor a fost prelungita exact cu perioada in care lucrările au fost sistate, adică cu o luna jumătate (22 Ianuarie – 15 Martie 2021)
Concluziile sunt următoarele:
– Transmiterea ordinului de începere a lucrărilor tardiv, in Iulie 2020;
– aprobarea întârziată a bugetului statului, ceea ce a condus la adoptarea bugetului local in Aprilie;
– Limitările impuse de finanțator (printre care și procedura greoaie de reluarea licitaților care implica costuri mari in sarcina primăriei și blocarea lucrării pentru cel puțin 1 an jumătate)
– Situațiile din teren cu locația amplasamentului lucrării;
toate au condus la prelungirea termenului de execuție.
În aceasta perioadă am avut întâlniri la AFIR Alba, am consultat specialisti in managementul proiectelor si cel puțin o data la 3 zile am fost prezentă pe șantier pentru a urmări lucrarea.
În urma verificărilor periodice a lucrării făcute de primarie au fost constatate unele inadvertențe în execuția reală a lucrărilor. În plus, sunt necesare o serie de revizuiri ale proiectului datorită situației din teren pe care o sa le realizăm.
Pentru a lămuri imparțial situația am apelat la experții Consiliului Județean Sibiu care analizează toate procedurile si execuția lucrărilor de până acum.
În plus, am stabilit un calendar săptămânal de raportări si verificări in teren, raportări care vor fi transpuse săptămânal in comunicările publice pe care le vom avea cu dvs.
Lucrările trebuie sa continue, urmărite si finalizate in bune condiții, cu cât mai repede cu atât mai bine pentru noi!
Sunt multumiță că am reușit sa diminuez întârzierea la o lună jumătate, de la câțiva ani cum s-ar fi putut întâmpla dacă aș fi lăsat lucrurile in voia sorții (cum s-a si făcut pana acum).
Voi depune în continuare toate diligențele pentru finalizarea lucrărilor în bune condiții.
Cu implicare si răbdare proiectul va fi realizat cu succes!